Przygotowanie posiłków – Przewodnik dla początkujących

Dziewczyno, istnieje sekret utrzymania diety, poprawy składu ciała i osiągnięcia celów fizycznych – to się nazywa przygotowanie posiłku.

Po prostu gotując luzem i planując posiłki, masz większe szanse na osiągnięcie celów, które sobie wyznaczyłeś. Dzięki temu możesz kontrolować porcje, planować swój tydzień, osiągać swoje makra cele, a nawet pomagać trzymać się diety.

Przeczytaj nasz przewodnik dotyczący przygotowywania posiłków i dowiedz się, jak to zrobić, wraz ze wszystkimi korzyściami, jakie może to przynieść.

Po co ci przygotowanie posiłku

Wszyscy wiemy, że największy upadek diety może nastąpić przy braku planowania. Pokusa może uderzyć tak łatwo, gdy nie ma się gotowego i przygotowanego posiłku, a wypracowanie tego, co się będzie jadło na co dzień, może być bardzo trudne.

Przygotowując posiłki, można mieć pewność, że wszystkie posiłki są doskonale zaplanowane, aby z dużym wyprzedzeniem dostosować je do wymagań dietetycznych. Od kalorii po makra, możesz zaznaczyć wszystkie te pola, zanim jeszcze pójdziesz do pracy w poniedziałek rano.

Co więcej, buduje dobre, zdrowe nawyki, które pomagają utrzymać się na dobrej drodze i utrzymać się w kierunku własnego osobistego celu.

Więc czy masz na celu wzrost mięśni i przyrost masy ciała, lub spadek tłuszczu, dzięki czemu posiłki, które przylegają do Twoich potrzeb żywieniowych luzem jest doskonałym sposobem, aby utrzymać się na właściwej drodze.

Zainspirowany? Przedstawiliśmy wszystkie istotne wskazówki, które należy wziąć pod uwagę podczas przygotowywania posiłków.

Pobierzcie tupperware

Bez tupperware’u, naprawdę ciężko jest przygotować posiłek. Kiedy zaczynasz gotować luzem i planujesz posiłki, musisz mieć pojemniki gotowe do zapakowania jedzenia i trzymać je hermetycznie aż do momentu, kiedy będziesz gotowy do schowania.

Korzystanie z pojemników wielokrotnego użytku jest nie tylko korzystne dla środowiska, ale także pomaga w planowaniu tygodnia.

Wyrwij również etykieciarkę, ponieważ planowanie posiłków jest idealne dla organizatora w Tobie. Oznaczaj etykietami każdy dzień tygodnia, zarówno lunch, jak i kolację, aby pomóc Ci utrzymać się na właściwym torze diety.

Opracuj swoje makroskładniki odżywcze

Zanim zaczniesz przygotowywać, musisz wiedzieć, co się dzieje z twoimi posiłkami. Można to ustalić na podstawie pomiarów ciała, aktywności fizycznej i celów fitness.

Kiedy już te wartości zostaną przybijane, można zaplanować posiłki tak, aby trafić do celu w poszukiwaniu kalorii, białka, tłuszczów i węglowodanów.

Jest to niezbędne dla diety, ponieważ zaspokojenie potrzeb makroskładników odżywczych może pomóc w zdobyciu mięśni lub spaleniu tłuszczu, schudnąć lub przybrać na wadze. Niezależnie od tego, jakie są Twoje cele, zawsze warto zaplanować makra i kalorie przed rozpoczęciem przygotowania posiłku.

Sprawdź te artykuły, aby dowiedzieć się, ile kalorii potrzebujesz i jak zaplanować swoje makra:

Kalorie: Jak ćwiczyć BMR i TDEE

Makra: Dieta IIFYM wyjaśniona

Stać się odżywczym

Tak łatwo można złapać kalorie, białka, tłuszcze i węglowodany, ale należy również pamiętać, aby w ramach diety korzystać z odżywczych mikroelementów odżywczych.

Oznacza to, że co najmniej połowa posiłków składa się ze zdrowych warzyw i zieleni. Są to odżywcze pokarmy, które pomagają regulować procesy zachodzące w organizmie i sprawiają, że wszystko ładnie się klei. Wszyscy wiemy, jak dobre dla organizmu są warzywa i owoce, więc nie przegapcie ich podczas przygotowywania posiłku.

Próbując zmienić swoją sylwetkę, wiele osób podąża “brudną” drogą, która w zasadzie uderza w Twoje makra i cele kaloryczne, bez koncentrowania się na żywności, która odżywia ciało.

Mimo że możesz być na dobrej drodze do osiągnięcia swoich celów związanych z budową ciała, nadal ważne jest, aby pozostać zdrowym i cieszyć się jaskrawo zabarwioną, zróżnicowaną dietą, która jest pełna witamin i minerałów potrzebnych Twojemu organizmowi.

W przeciwnym razie możesz czuć się zmęczony, źle i bez motywacji, aby uderzyć na siłownię i prowadzić prawdziwie zdrowy tryb życia.

Kocham twoje resztki

Poza zmniejszeniem ilości odpadów, zatrzymanie resztek to świetny sposób na przygotowanie posiłku. Ubijając pyszny obiad w kuchni, dlaczego nie zrobić wystarczająco dużo również na następny dzień. Pozwoli to na przygotowanie kolejnego posiłku, bez konieczności ponownego gotowania.

Oszczędza to czas i wysiłek związany z przygotowaniem kolejnego posiłku w całości, a na dłuższą metę pomaga trzymać się diety.

Różnorodność jest kluczem

Kiedy przygotowujesz posiłek, bardzo łatwo jest wpaść w rutynę gotowania tego samego posiłku raz za razem. Choć może to być zdrowy, pożywny posiłek, który przykleja się do Twoich potrzeb makroskładnikowych, jest on również nudny. A nuda może szybko doprowadzić do spontanicznych posiłków, słodkich przysmaków i ogólnej nudy.

Zamiast tego, zrób trochę badań i miej kilka przepisów w rękawie. W ten sposób możesz cieszyć się odrobiną różnorodności tydzień w tygodniu, który jest wielki dla psychicznego aspektu swojego planu żywienia, a także dobre dla Twojego ciała też.

Proste gotowanie wygrywa

Możesz być kulinarną boginią, ale nie ma potrzeby spędzać godzin w niewoli nad przygotowaniem posiłku. Zamiast tego, pomyśl prosto, a o wiele łatwiej ci będzie wstać i gotować partiami jedzenia.

Na przykład przyprawiamy piersi kurczaka i pieczemy je w piekarniku. Dodaj do tego wysokobiałkowego jedzenia trochę gotowanych na parze warzyw i ryżu, a otrzymasz smaczny, ale prosty posiłek na każdy lunch w ciągu tygodnia. Nie tylko jest to super proste, ale też nie jada się go w ciągu dnia.

Zamrażarka jest twoim przyjacielem

To nie jest tylko na lody.

Jednym z obszarów, w którym niektórzy upadają przy przygotowywaniu posiłków, jest utrzymanie świeżości żywności. Niestety, łatwo jest zapomnieć, że jedzenie jest w lodówce na piątek i może dość szybko zniknąć. Unikać to, sprawdza że jedzenie ty gotowałeś może zamrażać i rzucać je w chłodni until ty potrzebujesz brać je out rozmrażać.

Tylko nie zapomnij o czasie rozmrażania, inaczej możesz zostać bez lunchu!

Ustalić dni przygotowania posiłku

Przydziel dni w tygodniu na przygotowanie posiłku. Wiemy, że wiele osób przygotowuje posiłek w niedzielę, kiedy nie ma ich w pracy, a cały tydzień jest przed nimi rozciągnięty.

W ten sposób wkraczasz w rutynę i gotowanie luzem może bardzo szybko stać się dobrym nawykiem do diety. Zwłaszcza zarezerwowanie czasu na przygotowanie posiłku to świetny sposób na zagwarantowanie, że praca zostanie wykonana.

Nie zapomnij o przekąskach

Piętą achillesową tak wielu dobrych diet jest złe planowanie, a skoro mówimy o przygotowywaniu posiłków, ważne jest również, abyś pamiętał o swoich przekąskach. Są one niezwykle ważnym elementem diety i jeśli nie masz pod ręką zdrowej, przyjaznej dla diety opcji, możesz bardzo łatwo się ześlizgnąć.

Jest to szczególnie ważne dla kobiet, ponieważ zmiany hormonalne w ciągu miesiąca mogą sprawić, że będziemy bardziej skłonni sięgać po słodkie przysmaki i pokusy, gdy będziemy głodni. Wszyscy tam byliśmy.

Aby upewnić się, że jesteś na bieżąco, weź pod uwagę przekąski i zaplanuj swój tydzień z myślą o nich.

Zaplanuj swoje podróże na zakupy

Planowanie posiłków to coś więcej niż tylko robienie właściwych rzeczy. Aby mieć pewność, że wystarczy ci na cały tydzień, powinieneś zaplanować zakupy przed wyjazdem. W ten sposób będziesz wiedział, że masz wystarczająco dużo wysokobiałkowych pokarmów, aby zbudować mięśnie, a także odpowiedni rodzaj węglowodanów, aby zasilić Cię podczas treningu.

Wystarczy pomyśleć o tym, co zrobisz i ustalić, ile potrzebujesz, zanim pójdziesz do sklepu. W przeciwnym razie możesz kupić niezdrowy lunch w środę, kiedy powinieneś być w stanie przetrwać do piątku.

Końcowy smak – wskazówki i porady dla gimnastyczek

Okazuje się, że nie ma zbyt wielkiej tajemnicy w utracie tłuszczu i budowaniu mięśni. W rzeczywistości wiadomo, że skuteczna dieta, czyli plan treningowy, wymaga konsekwencji.

Genialną rzeczą w przygotowywaniu posiłków jest to, że ułatwia konsystencję, pomagając w planowaniu i tygodniu z wyprzedzeniem.

Jest to jeden z najlepszych sposobów na poprawę przestrzegania planu żywieniowego, ale również na zapewnienie Ci stałego, zdrowego stylu życia.

Daj spokój, zobacz jak szybko możesz zmienić swoje nawyki żywieniowe i swoje ciało.

  • Dodaj swój komentarz