Czy zasilanie jest kluczem do dłuższego życia? – Nowe badania mówią tak

Każda dziewczyna, która regularnie podnosi ciężary, może zachwycać się korzyściami zdrowotnymi z treningu. Od zwiększonej siły do pewności siebie, możemy o tym rozmawiać przez wiele dni.

Wiemy, że to dla nas dobre. Możemy to poczuć. A jeśli poświęciłeś czas na badania, znalazłeś niezliczoną ilość artykułów twierdzących, że podnoszenie ciężarów może prowadzić do dłuższego życia. Cóż, badania pokazują, że to jest absolutnie prawdziwe.

Mówiąc dokładniej, wykazano, że ci, którzy mają silniejszą budowę ciała, żyją dłużej. Nawet dłużej niż ci, którzy są silni.

Spójrzmy na badania.

Siła prowadzi do dłuższego życia – nowe badania

“Wstanie z krzesła w podeszłym wieku i kopanie piłki zależy bardziej od siły mięśni niż od siły mięśni, jednak większość ćwiczeń z ciężarami koncentruje się na tych ostatnich”, powiedział profesor Claudio Gil Araújo, dyrektor badań i edukacji z Kliniki Medycyny Ćwiczeniowej – CLINIMEX, Rio de Janeiro, Brazylia. “Nasze badania pokazują po raz pierwszy, że ludzie z większą siłą mięśni mają tendencję do dłuższego życia”.

W masowych badaniach 3 878 osób, trwających 15 lat, badacze z kliniki CLINIMEX stwierdzili, że osoby o silniejszej budowie ciała żyją dłużej niż ci, którzy tego nie robią [1].

Badanie przeprowadzono prosząc uczestników w wieku od 41 do 85 lat o poddanie się testowi maksymalnej mocy wyjściowej poprzez jak najszybsze pociągnięcie kabla w dół. Każdy z uczestników miał trzy próby, podczas których rejestrowano i analizowano największe obciążenie, aby znaleźć wartość mocy na kg masy ciała.

Uczestnicy wrócili po 6,5 roku, aby wykonać test. W tym czasie zmarło 10 % mężczyzn i 6 % kobiet. W tym momencie badacze stwierdzili, że ci, którzy uzyskali ponadprzeciętne wyniki (w dwóch górnych kwartylach) za maksymalną moc wyjściową dla swojej płci, mieli najlepszy wskaźnik przeżycia. Ci, którzy byli nieco poniżej średniej, mieli 4-5 razy większe ryzyko śmierci, a ci, którzy byli w dolnym kwartylu, byli 10-13 razy bardziej narażeni na śmierć.

Badania wykazały bardzo wyraźną korelację między brakiem władzy a wyższym ryzykiem przedwczesnej śmierci.

Co to jest moc i jak można ją zwiększyć?

Świadomość, że moc jest kluczem do dłuższego życia to jedno, ale jak sprawić, aby to włączyć do swojego szkolenia? Pierwszym krokiem jest zrozumienie, co dokładnie oznacza moc, a następnie zastosowanie tej wiedzy do sposobu, w jaki pracujesz.

Moc definiowana jest jako zdolność do generowania siły i prędkości oraz do koordynowania ruchu [2]. Mówiąc prościej, oznacza to w zasadzie zdolność do szybkiego podnoszenia czegoś ciężkiego.

Więc zamiast brać go wolno i stabilnie i dążyć do 1rp, w górę, zmniejszyć wagę i zwiększyć prędkość.

Przyjmij takie podejście z ćwiczeniami, które przykryją cię do pełnego wysiłku fizycznego, aby poprawić siłę w całej twojej klatce piersiowej.

Jeśli szukasz treningu, który mógłby poprawić moc i potencjalnie nawet wydłużyć Twoje życie, dlaczego nie weźmiesz tego pełnego wysiłku fizycznego na spin:

  1. Squats 3 zestawy po 6 powtórzeń
  2. Wypady ważone 3 zestawy 8 powtórzeń na każdą nogę
  3. Prasa wojskowa 3 zestawy po 8 przedstawicieli
  4. Prasa hantelowa 3 zestawy po 8 powtórzeń
  5. 4 supersety po 8 powtórzeń:
    1. huśtawka czajnika
    2. Skoki w pudełku

Wskazówka nr 1:

Dążyć do szybkiej pracy przez każdą repkę, skupiając się na szybkim przemieszczaniu ciężaru. Mając to na uwadze, należy dobrać odpowiedni ciężar, nie poruszając się zbyt mocno. Jeśli zaczniesz łamać dobrą formę, zatrzymaj się i obniż ciężar – nie chcesz skończyć z kontuzją.

Wskazówka nr 2: Niech to będzie wyzwanie. Jeśli zaczyna czuć się łatwo, pomyśl o zwiększeniu wagi lub ilości powtórzeń. Tak długo, jak Twoja forma jest dobra, możesz kontynuować.

Wniosek

Nowe badania wykazały, że moc jest nierozerwalnie związana z dłuższym życiem, więc jeśli szukasz sposobów na dbanie o swoje ciało w późniejszym życiu, to jest to rodzaj treningu, który powinieneś rozważyć.

Dlaczego nie dać temu treningowi szansę na rozpoczęcie procesu.

Referencje

[2] Metter EJ, Conwit R, Tobin J, i in. Związana z wiekiem utrata mocy i siły w kończynach górnych u kobiet i mężczyzn. J Gerontol A Biol Sci Med Sci. 1997;52:B267-276.

  • Dodaj swój komentarz