Jak Deadlift

Jest to prawdopodobnie największa z trzech dużych wind. Podniesienie czegoś naprawdę ciężkiego i ponowne odstawienie go na dół brzmi prosto, ale jest super satysfakcjonujące. Jest to również całkiem niezły trening całego ciała, sam w sobie. To królowa ćwiczeń złożonych i działa prawie na każdy mięsień w Twoim ciele – idealny do budowania siły i kształtu.

Jak Deadlift

1. Przygotuj pręt z lekkimi ciężarkami do podnoszenia, aby usadowił się na podłodze, około połowy goleni. Znajdziesz odpowiednie talerze w części olimpijskiej lub siłowni, które znacznie ułatwią Ci podnoszenie ciężarów. Zacznij od światła.

2. Stań ze stopami w rozstawie bioder i ustaw drążek tak, aby znajdował się nad górną częścią sznurowadeł buta.

3. Zawias na biodrach, pochyl się i chwyć za pręt tak, aby ramiona znajdowały się poza kolanami.

4. Ugnij kolana, aż golenie dotrą do pręta, podnieś klatkę piersiową do góry i spłaszcz plecy. Ramiona powinny znajdować się tuż nad prętem.

5. Delikatnie szarpnąć za pręt, aby odebrać naprężenie

6. Przy pierwszym pociągnięciu, przepchnij stopy i wyprostuj nogi, aby podnieść pręt do kolan. Skoncentruj się na tym, aby plecy były mocne i płaskie, bez zmiany ich kąta.

7. Przy drugim pociągnięciu, przepchnij biodra i pociągnij ramiona do tyłu, aby całkowicie stanąć. Nie przesadzaj, stań prosto do góry

8. Aby przywrócić pręt do podłogi, odwróć ruch, trzymając mocno plecy i chroniąc je przez cały czas.

Top Tip: Zacznij od lekkości i trzymaj plecy tak mocno i płasko, jak to tylko możliwe, kiedy uczysz się swojej formy martwego punktu. Jest to bardzo ważne, aby Twoja forma była odpowiednia do tego rodzaju podnoszenia, ponieważ wygięte plecy mogą prowadzić do kontuzji. Jeśli plecy są silne, Twój martwy punkt będzie również.

Korzyści płynące z martwego punktu

Podniesienie do góry jest twoim kluczem do siły całego ciała. Jako ruch funkcjonalny rekrutuje on ogromny zakres mięśni, w tym:

  • Gluty
  • Hamstrings
  • Kwadraty
  • Cielęta
  • Górna część pleców
  • Dolny grzbiet
  • Broń
  • Ramiona
  • Abs

Przybijcie swoje trzy duże windy i sprawdźcie te przewodniki od dziewczyny z siłowni:

  • Dodaj swój komentarz