Ćwiczenie w okresie – Korzyści i czego należy unikać

Nasze okresy mogą oddziaływać na nas na wiele sposobów, zarówno psychicznie jak i fizycznie. Ale czy ćwiczenia w okresie są czymś, co powinieneś robić?

Jak każda kobieta wie, tylko dlatego, że masz okres, nie oznacza to, że ciężka praca musi się skończyć. Od pracy do życia codziennego, nie możemy po prostu naciskać pauzy na naszą rutynę.

To samo dotyczy też ćwiczeń. Podczas gdy niektóre kobiety nie są w stanie znieść myśli o ćwiczeniach w okresie ich trwania, inne twierdzą, że pomagają im one poczuć się lepiej w złe dni.

To na pewno zmienia gry dla wielu kobiet. W rzeczywistości, zawodniczki muszą śledzić i sprawdzać swoje okresy i w związku z tym odpowiednio zmieniać swój trening.

Aby dowiedzieć się, czy w ogóle powinieneś to robić, przyjrzyjmy się bliżej korzyściom płynącym z ćwiczeń w trakcie Twojego okresu, jak również rzeczom, których powinieneś unikać.

Korzyści z ćwiczeń w okresie

Możesz zauważyć, że kiedy masz okres, czujesz się bardziej ospały i mniej energiczny. Wynika to z faktu, że zarówno progesteron, jak i estrogen są w okresie miesiączki najniższe.

Często prowadzi to kobiety do całkowitego ominięcia siłowni podczas menstruacji – ale może to nie być dobry pomysł.

Odpoczynek niekoniecznie sprawi, że poczujesz się lepiej, w rzeczywistości istnieje szereg korzyści, które możesz zyskać dzięki ćwiczeniom na okres. Sprawdź to.

Jak najlepiej wykorzystać swoją równowagę hormonalną

Jak już wspomnieliśmy wcześniej, kiedy jesteś w pierwszych dwóch tygodniach cyklu miesiączkowego (pierwszy dzień miesiączki jest pierwszym dniem miesiączki) doświadczasz najniższego poziomu żeńskich hormonów płciowych estrogenu i progesteronu.

Może to być bardzo korzystne dla programu treningowego, ponieważ może hamować rozwój siły i mocy po treningu. W związku z tym, trening w Twoim okresie może naprawdę pomóc w szybszym zobaczeniu wyników.

Jedno z badań potwierdziło ten fakt i wykazało, że w tym czasie zaobserwowano najbardziej znaczące zmiany siły [1].

Poprawić swój nastrój

Każda kobieta jest zaznajomiona ze zmieniającymi się nastrojami, które przychodzą wraz z cyklem menstruacyjnym, a czas spędzany na miesiączce może być często trudny i trudny.

Ćwiczenia mogą pomóc w walce z tym zjawiskiem, ponieważ uwalnianie endorfin, których doświadczasz po wysiłku fizycznym, powinno poprawić ci humor.

Zmniejszenie PMS

Wiele kobiet doświadcza zmęczenia i huśtawek nastroju w dniach poprzedzających ich okres. Jest to powszechnie znane jako napięcie przedmiesiączkowe, czyli PMS.

Lekkie ćwiczenia w tym czasie mogą pomóc w złagodzeniu niektórych objawów związanych z nastrojem i zmęczeniem.

Ciesz się swoimi endorfinami

Do tej pory wspominaliśmy o endorfinach, ale oferują one o wiele więcej niż tylko korzyści psychiczne.

Endorfiny są również naturalnymi środkami przeciwbólowymi, więc jeśli regularnie doświadczasz niewygodnych lub bolesnych okresów, to uderzenie na siłownię w celu lekkiego treningu może przynieść niewielką ulgę [2].

Więc, jakie ćwiczenie powinienem zrobić na okres?

Najlepszym ćwiczeniem w okresie jest to, na które masz największą ochotę.

Nie jest tajemnicą, że okres ten może być bolesny i niewygodny, więc jeśli nie masz ochoty na masowy trening, nie rób tego. Słuchaj swojego ciała i trzymaj się tego, co jest słuszne.

Jako takie, niektóre z najlepszych ćwiczeń w okresach jest lżejsza, bardziej delikatna praca niż zwykle, więc może zostawić super intensywny trening CrossFit na kilka dni.

Oto kilka przykładów tego, co można zrobić, aby pozostać aktywnym i czerpać z tego korzyści, nie krępując się.

Trening siłowy o niskiej intensywności

Trzymaj podnośniki lekkie i zdejmij objętość w dół rep lub trzy, aby cieszyć się nieco bardziej relaksującą sesją treningu siłowego na okres.

Jak wspomnieliśmy powyżej, siła może się poprawić, jeśli trenujesz w okresie, więc zdecydowanie dobrym pomysłem jest dodanie odrobiny treningu siłowego do swojej rutyny w tym momencie cyklu.

Kardiochirurgia jasna

Zapomnij o HIIT na kilka dni i idź na lżejsze cardio. Niezależnie od tego, czy jest to szybki spacer, czy delikatny cykl, krótsza i lżejsza sesja cardio powinna pomóc zaoferować korzyści, które opisaliśmy powyżej, bez nadmiernego wysiłku.

Jeśli ćwiczysz na miesiączkę i czujesz się nieswojo lub boleśnie, nie naciskaj na siebie. Załatw sobie butelkę z gorącą wodą i odpocznij w razie potrzeby! Podobnie, jeśli nie czujesz się inaczej ćwicząc w tym momencie swojego cyklu, trzymaj się swojej normalnej rutyny.

Najważniejsze jest, aby słuchać swojego ciała i upewnić się, że robisz to, co jest dla ciebie właściwe.

Czy ćwiczenia w trakcie okresu mogą pomóc w utracie wagi?

Istnieje wiele pogłosek, że ćwiczenia na okres może pomóc schudnąć więcej. W rzeczywistości spalasz 10-20% więcej kalorii w ciągu dwóch tygodni poprzedzających okres [3].

Niektórzy uważają, że ponieważ Twoje hormony żeńskie są najniższe podczas Twojego okresu, prowadzi to do utraty wagi. W rzeczywistości daje to tylko takie wyniki, o których wspomnieliśmy powyżej, że możesz być silniejszy i uzyskać więcej wyników z treningu. Może to prowadzić do większej utraty tłuszczu, ale kwota ta może być nieznaczna.

Ogólnie rzecz biorąc, tylko utrzymanie się na szczycie swojej diety i planu ćwiczeń jest najlepszym sposobem, aby utrzymać spadek funtów, jeśli to jest twój cel.

Jakich ćwiczeń należy unikać w czasie miesiączki?

Nie ma tak naprawdę żadnego konkretnego ćwiczenia, które wpłynęłoby negatywnie na twoje ciało podczas menstruacji. Najważniejsze jest, aby nieco obniżyć poziom stresu i nieco zmniejszyć jego intensywność.

Dość często kobiety czują się szczególnie zmęczone w tym punkcie cyklu, więc jeśli czujesz się naprawdę zmęczona, to naprawdę zastanów się nad tym, jak to zrobić. Jeśli odczuwasz zwiększony wysiłek fizyczny, nie chcesz przesuwać swojego ciała dalej niż jest to konieczne.

Zdecydowanie kontynuuj trening, ale dostosuj go do swojego ciała i sposobu odczuwania.

Słowo końcowe

Wierzcie lub nie, ćwiczenia w trakcie miesiączki mogą pomóc zarówno symptomomomomów bycia “na”, jak i może nawet pomóc w uzyskaniu wyników treningu.

Mimo to nie należy się zbytnio naciskać – zwłaszcza jeśli już czujesz się zmęczony i zmęczony.

Wychodzenie i poruszanie ciałem jest zdecydowanie wystarczające, aby pomóc Ci w uzyskaniu korzyści z ćwiczeń w trakcie Twojego okresu.

Najważniejsze jest, aby pamiętać o tym, żeby robić to, co jest właściwe. Nie naciskaj na siebie, jeśli nie czujesz, że możesz, ale nie ograniczaj się, jeśli czujesz, że możesz nadążyć.

  • Dodaj swój komentarz