Co to są Fat Burners? – Bezpieczeństwo, skuteczność i więcej

Jeśli chcesz zrzucić kilka kilogramów, czy to na ostatnią chwilę, czy też zamierzasz dokonać kompletnej transformacji, jest szansa, że zdecydowałeś się zwrócić na spalanie tłuszczu. Przy tak wielu z nich i tak kontrowersyjnej reputacji, prawdopodobnie zadajesz sobie kilka bardzo ważnych pytań dotyczących tych suplementów.

Aby pomóc Ci dowiedzieć się, jakie są palniki tłuszczu, do czego są realnie zdolne i czy należy je wziąć, stworzyliśmy kompletny przewodnik po tych suplementach.

Co to są palniki tłuszczu?

Spalacz tłuszczu jest suplementem diety, który zwykle zawiera naturalną żywność i ekstrakty roślinne oraz witaminy i minerały mające na celu wsparcie utraty wagi. Nie są one magiczne pigułki i powinny być brane tylko w połączeniu z ograniczoną kaloryczność diety i ćwiczeń fizycznych.

Palniki tłuszczowe są często używane, gdy ktoś czuje, że potrzebują pewnego rodzaju pomocnej dłoni z ich utraty wagi. Wiele osób zwraca się do tych suplementów, ponieważ są one zaprojektowane z zamiarem wspomagania różnych etapów procesu odchudzania.

Dla wielu z nich oferują termogeniczne suplementy, takie jak kofeina, pieprz kajeński i zielona herbata, które są związane z pobudzaniem metabolizmu. Wiele produktów twierdzi również, że kofeina może pomóc w utrzymaniu energii w celu poprawy aktywności i dalszego wsparcia utraty wagi.

Niektóre suplementy również używać leki zmniejszające apetyt, takie jak glukomannan, które zostały połączone z redukcji głodu pangs i pragnienia, wraz z rozmiarami porcji.

Najważniejszą rzeczą do zapamiętania o spalaczach tłuszczu, jest to, że nie są one rozwiązaniem dla Twoich potrzeb utraty wagi. Po prostu biorąc te suplementy samodzielnie, nie stracisz na wadze – jest to wynik ograniczonej kaloryczności diety i aktywnego stylu życia.

Należy również pamiętać, że jest to branża nieuregulowana, dlatego nie ma określonej ilości kofeiny lub pieprzu kajeńskiego, którą trzeba użyć, aby zaoferować wyniki – jakość i ilość każdego składnika zależy od uznania producenta.

Podczas gdy składniki w tych suplementów mogą być wspierane przez naukę, nie ma gwarancji, że dawki i składniki stosowane w poszczególnych spalaczach tłuszczu będą oferować wyniki. I to prowadzi ładnie do naszej następnej sekcji…

Czy palniki tłuszczu działają?

Tak długo, jak długo oczekujesz tego typu suplementu, to tak… może zadziałać spalacz tłuszczu.

Ze względu na nieodpowiedzialny sposób wprowadzania tych produktów na rynek, nie jest zaskoczeniem, że wiele kobiet uważa, że biorąc trzy kapsułki dziennie, zalane szklanką wody, może prowadzić do utraty wagi. Powtórzymy jeszcze raz, sam spalacz tłuszczu nie spowoduje utraty wagi, to pochodzi z tworzenia deficytu kalorii poprzez kontrolowany plan żywienia i ćwiczeń.

Jednak po prawej stronie wielkości porcji i z prawej, najbardziej badanych składników, spalacz tłuszczu może wspierać swój wysiłek utraty wagi i oferują pomocną dłoń, jeśli chodzi o trzymanie się diety i planu ćwiczeń.

Jak powiedzieliśmy wcześniej, jest to branża nieuregulowana, a więc nie ma żadnej gwarancji, że każdy spalacz tłuszczu może działać. Każda formuła jest inna, dlatego trzeba znaleźć taką, która oferuje zarówno jakość, jak i ilość.

Wszystkie dowody, jakie posiadamy na temat termogenicznych spalaczy tłuszczu pochodzą z prac badawczych w Internecie, i to właśnie tutaj można zacząć uzyskać dobry obraz tego, co dodatek może zrobić.

Teraz wielu producentów znajduje wsparcie w badaniach i po prostu dodaje składnik w niskich porcjach, aby ludzie widzieli go na etykiecie i myśleli, że da on takie same wyniki. Oczywiście rzeczywistość jest taka, że potrzebujesz odpowiedniej ilości każdego składnika, aby wpłynąć na jakąkolwiek zmianę w swoim organizmie.

Niewielka ilość paracetamolu nie pomoże złagodzić bólu w porównaniu z efektywną porcją – porcje z palnikiem tłuszczu działają w ten sam sposób.

Ponadto, musisz się upewnić, że robisz wszystko, co możesz, aby pomóc spalaczowi tłuszczu “pracować”. Oznacza to ustalanie ilości spożywanych kalorii, doskonalenie odżywiania, podnoszenie ciężarów, wykonywanie ćwiczeń kardiochirurgicznych i trzymanie się tego wszystkiego konsekwentnie przez kilka tygodni.

Dopiero wtedy, gdy wszystkie te potrzeby zostaną zaspokojone, wysokiej jakości spalacz tłuszczu ma szansę zadziałać.

Czy palniki tłuszczu są bezpieczne?

Ponownie, nie ma ostatecznej odpowiedzi na to pytanie, ponieważ każdy pojedynczy suplement do palnika tłuszczu jest inny. Jeśli jednak wiesz, na co zwracać uwagę, to biorąc spalacz tłuszczu może być bardzo bezpieczne doświadczenie.

Największym zmartwieniem w przypadku palnika tłuszczu jest zawsze zawartość kofeiny. Ponieważ jest to jeden z najczęściej badanych i sprawdzonych suplementów termogenicznych, wielu producentów podaje bardzo wysokie i niebezpieczne wielkości porcji.

Unikaj wszelkich suplementów, które dają więcej niż 300mg kofeiny w ciągu dnia. Jeśli jesteś wrażliwy na kofeinę lub lub chcesz cieszyć się kilkoma filiżankami kawy dziennie, możesz zdecydować się na opcję bezpłatnej stymulacji.

Wiele kobiet preferuje bezstymulacyjny spalacz tłuszczu, ponieważ zapewnia on łagodniejsze podejście, które oferuje mniejsze ryzyko wystąpienia skutków ubocznych i jest ogólnie dużo bezpieczniejsze.

Należy również starać się unikać takich składników jak synefryna i gorzkiej pomarańczy, ponieważ były one związane z problemami z sercem.

Podobnie jak sam spalacz tłuszczu, należy również zapewnić sobie maksymalne bezpieczeństwo podczas diety poprzez spożywanie odpowiedniej ilości kalorii.

Podczas diety, może być kuszące, aby zrzucić kalorie do bardzo niskich poziomów. Może to być niebezpieczne, a jeśli połączysz z tym spalacz tłuszczu, możesz zwiększać szkody.

Większy deficyt kalorii nie zawsze jest odpowiedzią, zamiast tego należy dążyć do poszukiwania zdrowego odchudzania w trwałym tempie. Jest to również kluczowe, jeśli chcesz utrzymać wagę off. Spójrzmy prawdzie w oczy, bardzo niewielu z nas chce stracić tłuszcz, więc możemy go ponownie założyć, a to właśnie dzieje się w przypadku ekstremalnego i niebezpiecznego odchudzania.

Zamiast tego, aby utrzymać swoje ciało w zdrowiu i bezpiecznie wydobywać jak najwięcej z palnika tłuszczu, należy dążyć do 10-20% deficytu kalorii.

Czy spalacz tłuszczu jest najlepszym sposobem na utratę wagi?

Odpowiedź w tej sekcji jest o wiele bardziej definitywna – nie.

Utrata masy ciała zawsze sprowadza się do osiągnięcia deficytu kalorii, a jest to wynik obserwowania spożywanych kalorii, korzystania ze zdrowej diety i regularnych ćwiczeń fizycznych. Nie ma żadnej tajnej formuły, to naprawdę proste, jeśli spojrzeć na naukę.

Jednak jedna rzecz mówi, że to proste, a druga, że wszystko to wcielasz w życie i trzymasz się tego. Gdyby utrata wagi była łatwa, wszyscy odnieślibyśmy sukces za każdym razem, gdy to robimy.

Ale pierwszym krokiem do osiągnięcia tego celu jest zrozumienie, że właściwe odżywianie, ćwiczenia i utrzymanie dobrego stanu zdrowia jest jedynym sposobem na pozbycie się tłuszczu – a nie spalanie tłuszczu czy jakakolwiek inna moda.

Zamiast postrzegać spalacz tłuszczu jako “sposób” na schudnięcie, jeśli spojrzymy na spalacz tłuszczu jako system wsparcia dla Twoich wysiłków, to mogą one stać się o wiele bardziej przydatne dla Ciebie.

Pomyśl o nich jak o kulach, które mogą pomóc zmaksymalizować swoją pracę na diecie i w siłowni, a powinieneś mieć dużo zdrowsze relacje z tym dodatkiem, i są bardziej prawdopodobne, że będą zadowoleni z wyników.

Najlepszy sposób na utratę wagi:

Najlepszy sposób na utratę tłuszczu wynika z następujących rzeczy:

  • Oblicz swój BMR, a następnie zrzuć kalorie o zdrowe 10-20%. Jest to zdrowy i zrównoważony sposób odchudzania, który powinien pomóc Ci utrzymać go w dłuższej perspektywie.
  • Należy regularnie podnosić ciężary i łączyć je z treningiem interwałowym o dużej intensywności. Połączenie obu tych metod jest najbardziej efektywnym i skutecznym sposobem na zrzucenie kilogramów [1][2].
  • Korzystaj z diety wysokobiałkowej. To makro wymaga więcej energii dla organizmu do trawienia, więc dieta wysokobiałkowa zwiększa spalanie kalorii, i pomaga budować mięśnie, aby dalej wspierać swój metabolizm [3][4].
  • Jedz zróżnicowaną dietę. Zapewnienie, że zjesz kolorową dietę pełną warzyw i owoców jest kluczem do tego, aby Twój metabolizm działał jak najlepiej.

Zaznaczając wszystkie te rzeczy, można schudnąć w zdrowy, zrównoważony sposób, który przyniesie korzyści Twojemu organizmowi i utrzyma Cię na wadze docelowej w dłuższej perspektywie. Jest to naprawdę najlepszy sposób na utratę tłuszczu.

Jakie są najlepsze składniki spalacza tłuszczu?

Poruszanie się po świecie suplementów do palnika tłuszczu nie jest łatwym zadaniem, ale jeśli wiesz, czego szukać, to możesz znaleźć bezpieczny, wysokiej jakości produkt, który może zaoferować wsparcie, którego szukasz.

Aby pomóc Ci znaleźć te rzadkie produkty, stworzyliśmy listę składników, które sprawiają, że dobry spalacz tłuszczu. Wybraliśmy je na podstawie badań, które za nimi stoją.

Daje nam to dobre wyobrażenie o bezpieczeństwie, skuteczności i jakości danego składnika. Oto najbezpieczniejsze i najbardziej poparte naukowo opcje.

Kofeina bezwodna

Tę postać kofeiny można zobaczyć w wielu palnikach tłuszczu. Jest to odwodniona wersja stymulanta, którą łatwiej jest dodawać do kapsułek i proszków, a nawet wykazano, że oferuje lepszy efekt energetyzujący niż inne formy [5].

Wykazano również, że kofeina wywołuje reakcję termogeniczną. Oznacza to, że stymuluje ona system nerwowy, powodując nagrzewanie się organizmu i tym samym spalanie większej ilości kalorii [6]. W jednym z badań stwierdzono nawet, że dodatek kofeiny zwiększył tempo metabolizmu o 11% [7].

Wykazano również, że poprawia bezpośrednie spalanie tłuszczu, ponieważ pomaga organizmowi czerpać z nadmiaru komórek tłuszczowych na paliwo [8].

Co więcej, może to pomóc w tłumieniu apetytu, ponieważ jedno z badań wykazało, że ci, którzy regularnie pili kawę, spożywali mniej kalorii w ciągu dnia niż ci, którzy tego nie robili [9]. Jest to obiecujące, ale potrzeba więcej badań.

Uwaga: Warto zauważyć, że podczas gdy jest to jeden z najczęściej stosowanych i szeroko badanych składników spalaczy tłuszczu, wielkości porcji są często nadużywane przez wielu producentów suplementów. Staraj się unikać wszystkiego, co zawiera więcej niż 300mg kofeiny w nim, ponieważ może to prowadzić do skutków ubocznych i problemów z bezpieczeństwem.

Zielona herbata

Zielona herbata jest kolejnym bardzo popularnym wyborem dla palnika tłuszczu, który pochodzi z szeregu badań, które potwierdzają to.

Zielona herbata zawiera dwa termogeniczne związki, kofeinę i antyoksydanty zwane katechinami.

W przypadku zastosowania ich w połączeniu udowodniono, że wyzwalają one termogenezę [10]. W rzeczywistości jedno z badań wykazało, że uzupełnienie ekstraktu z zielonej herbaty przyczyniło się do zwiększenia spalania tłuszczu średnio o 179 kalorii dziennie [11].

Jeśli chodzi o utratę wagi, istnieją badania, które sugerują, że to działa. W 12-tygodniowej próbie kobiety z nadwagą, które regularnie uzupełniane ekstraktem z zielonej herbaty straciły znaczną ilość wagi w porównaniu z kobietami, które miały placebo [12].

Ponadto, dzięki swoim właściwościom antyoksydacyjnym, herbata zielona jest szeroko stosowana w środowisku zdrowia i fitness.

Glucomannan

Podczas gdy inne elementy na tej liście to termogeniczne palniki tłuszczu, glukomannan jest środkiem zmniejszającym apetyt. Jeden ze specjalistów spekulował nawet, że może on być odpowiedzią na epidemię otyłości w Ameryce [13].

Znalezione w korzeniu konjaca, to rozpuszczalne włókno rozszerza się lekko po strawieniu, co pomaga napełnić cię i utrzymać na dłużej, spowalniając proces opróżniania żołądka [14].

Wielokrotnie wykazano, że prowadzi to do utraty wagi i jest skuteczne w zmniejszaniu łaknienia i pomaganiu w zmniejszaniu rozmiarów porcji [15].

Uważamy, że jest to szczególnie ważny składnik w palniku tłuszczu dla kobiet, ponieważ pokusa słodkich przysmaków w kluczowych momentach cyklu menstruacyjnego może zrujnować diety.

Dobre porcje glukomannanu siedzą pomiędzy 2-4g rozłożone w ciągu dnia [16].

Pieprz kajenny

Ostre, pikantne jedzenie może pomóc w wywołaniu termogenezy, a pieprz kajeński zapewnia wysoki poziom kapsaicyny, która jest odpowiedzialna za wywołanie tej reakcji.

Wykazano również, że ogrzewa on ciało, co doprowadziło do zwiększenia wskaźnika termogeniczności i zwiększenia ogólnych wydatków na energię [17].

Pieprz kajeński jest również związany ze zwiększonym utlenianiem tłuszczu, co oznacza, że pomaga Twojemu organizmowi wykorzystać tłuszcz do celów energetycznych [18].

Co to są palniki tłuszczu? – Wniosek

Po przeczytaniu tego przewodnika, mamy nadzieję, że wiesz wszystko, co trzeba wiedzieć o suplementach do palnika tłuszczu.

Zajęliśmy się wszystkim, od tego, co tam jest, po składniki, na które należy zwracać uwagę.

Głównym punktem wyjścia z tego artykułu, powinno być to, że palniki tłuszczu nie są rozwiązaniem dla utraty wagi, są one po prostu wsparcie, aby towarzyszyć zdrowej kalorii ograniczonej diety i ćwiczeń fizycznych.

Jeśli szukasz wysokiej jakości produktu, który odhacza bezpieczeństwo, korzysta z dobrze przebadanych składników i powinien pomóc Ci wspierać, sprawdź naszą recenzję 5 najlepszych spalaczy tłuszczu dla kobiet właśnie tutaj.

  • Dodaj swój komentarz