Białko serwatkowe dla kobiet. – Co to jest? Potrzebujesz go?

Co to jest białko serwatkowe dla kobiet i czy jest ci ono potrzebne? Odpowiadamy na wszystkie pytania dotyczące tego suplementu diety, aby dowiedzieć się, czy naprawdę go potrzebujesz.

Jeśli regularnie chodzisz na siłownię i próbujesz zmienić swoją sylwetkę, potrzebujesz jednego istotnego składnika odżywczego w swojej diecie – białka.

Albo, mówiąc dokładniej, makroskładnik odżywczy.

Jeśli myślisz o rozwoju mięśni i siły jako budowania ściany, aminokwasy, które składają się na białko są cegły, które sprawiają, że to się dzieje.

Bez wystarczającej ilości białka w diecie, będziesz walczył o wymarzone zyski, nawet jeśli wkładasz całą pracę w siłowni.

Dostanie się do tych poręcznych aminokwasów nie zawsze jest łatwym zadaniem – tam właśnie znajduje się białko serwatki.

Zagłębmy się w to, jak białko serwatki może pomóc zwiększyć przyrosty mięśni, poprawić swoją sylwetkę, a nawet pomóc w spadku wagi.

Co to jest białko serwatki?

Jak wspomnieliśmy powyżej, białko serwatki jest niezbędnym składnikiem odżywczym potrzebnym do budowy i naprawy mięśni.

Za każdym razem, gdy idziesz na siłownię i podnosisz ciężary, łamiesz swoje włókna mięśniowe. Jest to białko, które przychodzi na ratunek i odbudowuje włókna z powrotem, ale tym razem większe i silniejsze.

Ten makroskładnik odżywczy, wraz z węglowodanami i tłuszczami, dostarcza organizmowi kluczowych energii, które pomagają mu funkcjonować.

W rzeczywistości istnieje 20 różnych rodzajów białek, których potrzebuje twój organizm do funkcjonowania, a dziewięć z nich jest niezbędnych. Oznacza to, że twój organizm sam wytwarza tylko jedenaście rodzajów białek – pozostałe dziewięć musisz otrzymać z diety.

Żywność, która zawiera wszystkie dziewięć z tych niezbędnych aminokwasów nazywana jest “pełnowartościowymi” białkami. Oto kilka przykładów kompletnych białek:

  • Mięso
  • Mleczarnia
  • Soja
  • Ryby
  • Jajka
  • Tofu Tofu

Na tej liście, białko serwatkowe wchodzi w skład produktów mlecznych. Mleko ma dwie formy białka – kazeinę i dlaczego. Serwatka jest produktem ubocznym procesu produkcji serów, więc po oddzieleniu można ją odwodnić do postaci proszku, zachowując przy tym wszystkie dziewięć niezbędnych aminokwasów.

Gdzie mogę znaleźć białko serwatki?

Firmy suplementujące na całym świecie przyjmują ten produkt uboczny w proszku, aromatyzują go i sprzedają jako koktajl, który doda około 20 g białka do Twojej codziennej diety.

Sama w sobie nie smakuje zbyt dobrze, więc w każdej firmie można znaleźć prawie każdy smak ich proszków, oferując szeroki wachlarz opcji do wyboru.

Można je mieć z wodą lub wybranym mlekiem, a nawet dodać do koktajlu swojej kreacji.

Białko serwatki jest niezwykle wszechstronne i często dodaje się je do batonów białkowych i koktajli zastępczych w celu poprawienia profilu aminokwasowego.

Jeśli szukasz koktajli zastępczych do posiłków lub batonów proteinowych, sprawdź pełną listę składników, ponieważ wiele firm dodaje do swojej mieszanki cukier rafinowany w celu poprawy smaku. Choć może to być smaczniejsze, nie jest to najzdrowsza opcja. Jeśli szukasz, aby schudnąć w szczególności, zalecamy znalezienie opcji niskiej zawartości cukru, niskiej zawartości węglowodanów zamiast.

Jakie rodzaje białek serwatkowych tam są?

Jak wynika z procesu produkcji serów, serwatka jest bardziej pożywieniem niż ci się wydaje. Jest w mleku i jogurtach, a na co dzień jesz prawdopodobnie sporo rzeczy.

Istnieją jednak różne sposoby rafinacji produktu ubocznego w celu wytworzenia serwatki w różnych formach. Oferują one różne poziomy białka.

W miarę poznawania rynku i uzupełniania stron internetowych prawdopodobnie natkniesz się na te rodzaje białka serwatki:

  • Koncentrat – Pomimo nazwy, oferuje najniższe stężenie białka. Jest to około 70% białka i zawiera większą ilość laktozy. Jest to warte rozważenia, jeśli jesteś wrażliwy na efekty wzdęcia laktozy.
  • Izolować – To oferuje znacznie większą zawartość białka, pomyśl o około 90%. Ma również znacznie niższą zawartość laktozy, węglowodanów i tłuszczów, dzięki czemu jest to opcja o niższej zawartości kalorii. To jest droższe niż koncentrat.
  • Hydrolizowany – Ta opcja działa szybko i może być szybko wchłonięta i wykorzystana, ponieważ składa się z drobnych fragmentów białka. Jest to najdroższa opcja, jaką można znaleźć.

Czy białko serwatkowe dla kobiet jest zdrowe?

Fani fitnessu, sportowcy i miłośnicy zdrowego trybu życia na całym świecie wykorzystują białko serwatki do budowy mięśni i wspierania ich celów utraty wagi.

Jest to jeden z najbardziej popularnych suplementów białkowych na świecie.

Uzupełnienie go może pomóc w budowie mięśni, poprawić swoją kondycję, a nawet wesprzeć chudą sylwetkę nad niezdrową tkanką tłuszczową.

Jako tak popularny suplement diety, był wielokrotnie kontrolowany, a niezliczone badania uznały go za bezpieczny [1].

Większość ludzi korzysta z niego i nie cierpi żadnych problemów.

Niektórzy, którzy są wrażliwi na działanie laktozy, mogą mieć problemy z wzdęciami i mdłościami, jeśli kupią koncentrat.

Jeśli cierpisz na alergię na laktozę lub nietolerancję, to unikaj

przyjmując całkowicie białko serwatkowe, ponieważ może to prowadzić do choroby lub reakcji.

Ale ogólnie rzecz biorąc, jest on uważany za bezpieczny i zdrowy sposób dodawania więcej białka do diety. Niezależnie od tego, czy jesteś kulturystą, czy weekendowym wojownikiem – jest to odpowiednie dla każdego.

Ile białka potrzebuję?

Jeśli chcesz zbudować mięśnie i schudnąć, potrzebujesz wystarczającej ilości białka, aby to zrobić.

Nie trzeba dodawać, że jeśli nie masz wystarczająco dużo cegieł, aby zbudować mur, możesz zrobić go tylko tak wysoko. To samo dotyczy białka i rozwijających się mięśni.

Musisz mieć pewność, że masz wystarczającą ilość tych elementów w swoim systemie, aby zmaksymalizować korzyści z treningu.

Ilość potrzebnego ci białka zależy od kilku bardzo ważnych czynników twojej fizjologii. Międzynarodowe Towarzystwo Żywienia Sportowego ustaliło, że aby zbudować mięśnie, trzeba mieć 1,4-2,0 g białka na kilogram masy ciała[2].

Jeśli jesteś aktywny i regularnie uderzasz w pomieszczenie z ciężarkami, to celuj w górną część tej kwoty. Jeśli jesteś mniej aktywny, przejdź na dolną dawkę białka.

Należy dążyć do rozłożenia go na cały dzień, przyjmując porcje 20-40g co 3-4 godziny.

W tym samym czasopiśmie powiedziano również, że przyjmowanie suplementów białkowych, takich jak białko serwatki, jest skutecznym sposobem na osiągnięcie celów w zakresie makroskładników odżywczych, przy jednoczesnym utrzymaniu spożycia kalorii w dół.

Stwierdzono również, że dieta wysokobiałkowa jest skuteczna w promowaniu chudej, aka beztłuszczowej, masy. Oznacza to, że osiągnięcie idealnego spożycia aminokwasów może być kluczem do zmniejszenia nadmiaru tłuszczu.

Czy potrzebuję białka serwatki?

Faktem jest, że białko serwatki nie jest kluczem do osiągnięcia pożądanej budowy ciała. Ale może to ułatwić.

Wszystkie potrzeby żywieniowe można uzyskać z całych produktów spożywczych, takich jak te wymienione powyżej. Często jednak nie zawsze jest to najbardziej efektywny kosztowo lub wygodny sposób na zaspokojenie zapotrzebowania na białko.

To tam właśnie dostaje się białko serwatki i inne produkty białkowe.

Koktajl białka serwatkowego to idealny sposób na zwiększenie ilości przyjmowanych aminokwasów, bez rozpryskiwania całej gotówki i bez wielogodzinnego gotowania czegoś.

Po prostu dodaj wodę i gałkę swojego ulubionego produktu do shakera i jesteś dobry w podróży, ze zdrowym dodatkiem białka do swojej diety.

Kiedy brać białko z serwatki

Istnieje wiele spekulacji na temat tego, kiedy wziąć białko, aby uzyskać z niego maksymalne korzyści.

Być może słyszałeś rozmowy o “oknie anabolicznym” – krótkim okresie około godziny po zakończeniu treningu, kiedy najwyraźniej musisz zażyć białko, aby zmaksymalizować regenerację.

Cóż, odkryto, że to okno o maksymalnym potencjale anabolicznym w rzeczywistości nie istnieje.

Zamiast tego twój organizm stale metabolizuje białko. A także, ciągle rozkładające się mięśnie. Jeśli te dwa stany są równe, jesteś w trybie utrzymania mięśni. Jeśli jesteś w fazie silnej przemiany materii, to budujesz mięśnie, a jeśli są w strefie rozkładu, to tracisz mięśnie.

Kiedy nie nakarmisz swojego organizmu wystarczającą ilością białka, proces degradacji wygrywa i zaczynasz tracić mięśnie.

Aby przechylić szalę na Twoją korzyść i powiększyć mięśnie, musisz regularnie uzupełniać swoje ciało hojnymi porcjami tych niezbędnych białek.

W rzeczywistości wykazano, że największy wpływ na pobudzenie syntezy białek mięśniowych ma około 20 g białka co 2-4 godziny[3].

Jak wspomnieliśmy powyżej, białko serwatki jest tak popularnym suplementem diety, ponieważ jest tak poręczny.

A jeśli musisz uzupełniać swoje ciało tak regularnie jak to, tani, wygodny shake proteinowy z serwatki jest idealnym rozwiązaniem.

Białko serwatki i utrata masy ciała

Krótko wspomnieliśmy powyżej, że białko jest związane z utratą wagi.

Z pewnością Międzynarodowe Towarzystwo Żywienia Sportowego stwierdziło, że dieta wysokobiałkowa promuje chudą masę i może wpływać na obniżenie poziomu tkanki tłuszczowej.

Białko może pomóc w utracie wagi poprzez następujące metody:

  • Pobudzenie przemiany materii – Białko wspiera mięsień, który spala więcej kalorii niż tłuszcz. W wyniku tego twój metabolizm zostanie podniesiony i będziesz spalał więcej tłuszczu niż normalnie.
  • Rosnąca sytość – to uczucie pełności, które pojawia się po jedzeniu. Białko sprawia, że czujesz się pełniejszy przez dłuższy czas, więc jesteś mniej skłonny do przekąsek między posiłkami i możesz utrzymać spożycie kalorii na niskim poziomie.

W innym badaniu stwierdzono, że kobiety i mężczyźni, którzy jedli wysokobiałkową przekąskę między posiłkami, mieli niższe spożycie kalorii w następnym posiłku[4]. Może to prowadzić do deficytu kalorii, a tym samym do zwiększenia utraty wagi.

Białko serwatkowe dla kobiet

Jeśli szukasz białka serwatki dla kobiet, musisz wiedzieć kilka rzeczy od razu.

Po pierwsze, kobiety nie potrzebują konkretnego rodzaju białka serwatki. Mogą je stosować mężczyźni lub kobiety, nie ma w tym nic, co by oznaczało, że nie mogą go stosować nikt – chyba że masz nietolerancję laktozy lub jesteś oczywiście weganinem.

Należy pamiętać, że wiele firm produkujących suplementy doda kilka tak zwanych składników “spalających tłuszcz” do produktu, który nazywają białko serwatki dla kobiet. Wpływ tych elementów na utratę masy ciała jest często znikomy i kosztuje więcej pieniędzy za brak rezultatów. Pamiętaj, aby sprawdzić etykietę suplementów przed kliknięciem zakupu, ponieważ często mogą one zawierać wysoki poziom substancji pobudzających.

Naszą rekomendacją jest szukanie prostego produktu z izolatem białka serwatkowego, który ma wysoką zawartość aminokwasów i dobrze smakuje. Nie potrzebujesz niczego innego. Wszystko, co jest sprzedawane kobietom, jest często inne tylko dlatego, że zmieniają one opakowanie i podnoszą cenę.

Wszystko czego potrzebujesz to wysokiej jakości produkt o wysokiej zawartości białka.

Ostatnie słowo

Jeśli szukasz, aby zbudować mięśnie i schudnąć, a następnie dodanie koktajl białka serwatki do swojej diety jest tani i wygodny sposób, aby dodać do swojego spożycia.

Nie daj się jednak przyłapać na feministycznym marketingu, po prostu poszukaj suplementu, który oferuje wysoką zawartość białka i niską zawartość węglowodanów, wszystko inne może uszczuplić Twoją gotówkę.

  • Dodaj swój komentarz