5 Przedtreningowe efekty uboczne i jak ich unikać

Dowiedz się więcej o przedtreningowych efektach ubocznych i dowiedz się, jak ich unikać, aby uzyskać lepsze wrażenia z suplementem.

Suplementy przedtreningowe są wprowadzane na rynek jako sposób na zwiększenie mocy treningowej, zmotywowanie i poprawę poziomu wytrzymałości. Podsumowując, są one sprzedawane jako coś, co pomoże Ci uzyskać więcej korzyści z treningu.

Chociaż może to brzmieć dobrze na papierze, rynek suplementów przedtreningowych nie jest regulowany, więc wiele produktów nie jest testowanych przez osoby trzecie i firmy nie ponoszą odpowiedzialności za formuły, które tworzą.

Producenci suplementów mogą nie chcieć, abyś wiedział, ale przedtreningowe efekty uboczne są o wiele bardziej powszechne niż wiesz.

Kiedy weźmiesz suplement przedtreningowy, prawdopodobnie poczujesz nagły przypływ energii. Jeśli spojrzysz na profil preparatu, zobaczysz, że jest to wynik przyjęcia porcji kofeiny.

Chociaż może to być korzystne, ponieważ udowodniono, że kofeina dodaje energii, a nawet zwiększa siłę podczas treningu [1].

Problemy pojawiają się jednak, gdy producenci zaczynają ze sobą konkurować, aby oferować coraz wyższe dawki kofeiny. Nie trzeba dodawać, że zbyt duża ilość kofeiny może być niebezpieczna i prowadzić do szeregu niepożądanych efektów ubocznych przed treningiem.

Niestety, tego typu suplementy w nadmiernej ilości są powszechne na całym rynku, co sprawia, że trudno jest znaleźć bardziej tolerancyjną opcję.

Ponadto istnieją pewne składniki, które mogą wywoływać reakcje w twoim organizmie, jednak gdy już wiesz, czym one są, możesz je łatwo przyjąć.

Mamy jednak kilka wskazówek i wskazówek, na jakie potencjalne efekty uboczne przed treningiem należy zwracać uwagę i jak ich unikać w pierwszej kolejności.

Przedtreningowe efekty uboczne

1. Przerwany sen

Zawartość kofeiny w suplementach przedtreningowych może mieć wpływ na sen. Ponieważ kofeina stymuluje układ nerwowy, może spowodować, że nie będziesz mógł spać.

Jest to niewątpliwie jeden z najbardziej irytujących efektów ubocznych przedtreningowych, ale również ten, z którym łatwo można coś zrobić.

Jak uniknąć przerwania snu

Naszą pierwszą wskazówką jest zapoznanie się z faktami uzupełniającymi Twój produkt. Nie chcesz przyjmować niczego, co zawiera więcej niż 200mg kofeiny w jednej porcji. Bezpieczna zalecana górna granica kofeiny to 400mg dziennie rozłożona na kilka porcji [2]. Tak więc, jeśli zdecydujesz się na coś z 200mg środka pobudzającego, osiągniesz połowę maksymalnego spożycia w jednej porcji. Nie trzeba dodawać, że może to mieć wpływ na twój sen.

Naszym kolejnym zaleceniem jest, aby poświęcić jak najwięcej czasu pomiędzy rozpoczęciem treningu a pójściem spać. Sugerujemy pozostawienie minimum 5 godzin pomiędzy wzięciem suplementu przedtreningowego a pójściem spać. Cokolwiek mniejszego, może sprawić, że przez wiele godzin będziesz spać, gapiąc się w sufit.

Wreszcie, sugerujemy dostosowanie ogólnego spożycia kofeiny, aby nie pić za dużo, ponieważ zbyt duża ilość w organizmie może mieć wpływ na próby zasypiania. W związku z tym, warto pomyśleć o ograniczeniu spożycia kawy i herbaty w dniach, w których planuje się odbyć trening wstępny.

2. Biegunka

Jest to bardzo niefortunny efekt uboczny niektórych suplementów przedtreningowych. Niektóre składniki, które są powszechnie stosowane w produktach z tej kategorii mogą powodować biegunkę.

Jak uniknąć biegunki

Aby tego uniknąć, wystarczy zwrócić uwagę na następujące składniki:

  • Wodorowęglan sodu
  • Tauryna
  • Arginina
  • Yohimbe
  • Kreatyna
  • Magnez
  • Kofeina Caffeine

Chociaż te składniki mogą powodować tę reakcję, nie oznacza to, że trzeba ich całkowicie unikać. Twoje ciało może reagować na nie na różne sposoby, lub jeden suplement może oferować wielkości porcji, które są zbyt duże.

Najlepszą rzeczą do zrobienia jest porównanie profili suplementów, aby zobaczyć, czy serwisy wydają się duże porównywalnie, i sprawdzić opinie, aby zobaczyć, jak inni zareagowali na produkty.

3. Bóle głowy, migreny i odwodnienie

Niektóre elementy przedtreningowe mogą powodować uczucie odwodnienia, co może prowadzić do bólu głowy i migreny.

Dzieje się tak, gdy ochronna warstwa wody wokół mózgu zostaje wyczerpana, co może spowodować uderzenie mózgu o czaszkę. Może to być bardzo niewygodne i zostawić cię z bólami głowy. Brak wody w mózgu może również prowadzić do zmniejszenia wydajności poznawczej.

Jak uniknąć bólu głowy, migreny i odwodnienia?

Aby tego uniknąć, jest kilka składników, których musisz być świadomy. Kofeina jest jednym z nich, ponieważ jest środkiem moczopędnym, co oznacza, że możesz potrzebować siusiu częściej niż zwykle.

Ponadto składniki takie jak arginina, jabłczan cytruliny i beta-alanina są substancjami rozszerzającymi naczynia krwionośne, co oznacza, że mogą one powodować rozszerzenie naczyń krwionośnych w głowie. Może to również prowadzić do bólów głowy, więc uważaj na suplementy z wysokim poziomem tych składników.

Najlepszym sposobem na uniknięcie odwodnienia i bólu głowy, który może się z tym wiązać, jest zapewnienie picia dużej ilości wody przez cały dzień. Postaraj się również wypić szklankę przed treningiem i popijać wodą przez cały czas trwania sesji treningowej.

4. Wysokie ciśnienie krwi

Sama natura treningu wstępnego polega na tym, że ma on na celu pobudzenie organizmu do cięższej pracy – i to także serca.

Możesz to poczuć przy kawie i podczas ćwiczeń, co jest zupełnie normalne. Może to jednak stać się problemem, jeśli już cierpisz na problemy, które mogą powodować wysokie ciśnienie krwi.

Jak uniknąć wysokiego ciśnienia krwi

Jeśli jesteś w dobrym zdrowiu i po prostu nie podoba Ci się uczucie podwyższonego ciśnienia krwi, najlepszym sposobem na uniknięcie tego może być szukanie wolnego od stymulantów przed treningiem.

Jeśli jednak masz wcześniejszą chorobę, stanowczo zalecamy zasięgnięcie porady lekarza przed podjęciem decyzji o przyjęciu suplementu przedtreningowego.

5. Uczucie mrowienia

Jednym z częstych i bardzo dziwnych efektów ubocznych przed treningiem jest swędzenie lub kłucie w całym ciele. Ludzie najczęściej odczuwają to w swoich kończynach, na przykład dłonie i stopy są zazwyczaj najbardziej dotknięte.

Skutki tego mogą być różne u poszczególnych osób, w zależności od ich tolerancji i od tego, czy po prostu jesteś bardziej wrażliwy na ten wpływ niż inni.

Chociaż jest to bardzo dziwne uczucie i może być trochę niepokojące za pierwszym razem, to nie jest to coś, czym należy się martwić. Jest to coś, co nazywa się paraestezją, nie jest szkodliwe ani trwałe, jest to po prostu efekt uboczny sposobu, w jaki dany składnik wchodzi w interakcję ze składnikiem.

Objawy powinny ustąpić po około godzinie [3].

Często jest to reakcja na pewne składniki zawarte w suplemencie. Uważaj na te, jeśli się tym przejmujesz:

  • Niacyna
  • Beta-alanina alanine

Jak uniknąć kłucia lub mrowienia skóry

Najprostszym sposobem na zmniejszenie ryzyka swędzenia i kłucia skóry jest poszukiwanie suplementu, który nie zawiera niacyny ani beta-alaniny.

Jednakże, ponieważ beta-alanina w szczególności może oferować pewne korzystne właściwości zwiększające wytrzymałość [4], sugerujemy zamiast tego szukanie czegoś, co oferuje niższą dawkę. Badania wykazały, że porcje powyżej 800mg wydają się powodować reakcje [5]. Dlatego zalecamy szukanie czegoś, co oferuje niższą dawkę.

Słowo końcowe – porady i wskazówki dla gimnastyczek

Przedtreningowe efekty uboczne są powszechne, jednak jeśli wiesz, jak sobie z nimi poradzić, oznacza to, że nadal można maksymalnie wykorzystać suplement, nie wycinając go całkowicie.

Podczas gdy niektóre z nich są proste, jak kofeina przerywająca sen, inne, jak kłująca skóra, mogą być nieco bardziej niespodziewane.

Kluczem do zachowania bezpieczeństwa podczas przyjmowania leków przed treningiem jest unikanie dużych ilości kofeiny, prowadzenie badań nad składnikami znajdującymi się na etykiecie suplementu i unikanie za wszelką cenę stosowania zastrzeżonych mieszanek. Są to mieszanki używane przez wielu producentów, dzięki czemu mogą oni dodawać do formuły nieujawnione składniki.

Na ogół nie jest to dobra praktyka, ponieważ oznacza to, że nie można zagwarantować tego, co znajduje się w suplemencie i jak na to zareagujesz.

Kiedy już znajdziesz produkt, który zaznacza wszystkie te pola, powinieneś mieć przyjemniejsze doświadczenie z suplementem przedtreningowym.

  • Dodaj swój komentarz