5 Korzyści zdrowotne płynące z medytacji – łączenie umysłu i ciała

Dowiedz się więcej o zdrowotnych korzyściach z medytacji i o tym, jak są one połączone z twoją sprawnością fizyczną tutaj.

Podczas gdy w ciągu ostatnich kilku lat w żadnym wypadku nie pojawiła się nowa dyscyplina, medytacja i inteligencja zyskały na popularności. W rzeczywistości badania pokazują, że w latach 2012-2017 liczba osób dorosłych w USA, które medytują potroiła się [1].

Z historią sięgającą tysięcy lat, jest dobrze znany z tego, że może pomóc w stworzeniu spokojnego, zrelaksowanego stanu umysłu – ale czy może również wpłynąć korzystnie na Twoją sprawność fizyczną? Nauka mówi, że tak, może.

Przyjrzyjmy się bliżej temu, jak medytacja może wpłynąć na twoje ciało.

5 Korzyści dla zdrowia fizycznego wynikające z medytacji

Zmniejsza stres

Jeden główni zdrowotni korzyści medytacja jest pomagać tworzyć głowę przestrzeń i zmniejszać efekty stres i niepokój.

Może to brzmieć jak coś, co wpływa wyłącznie na umysł, jednak zmniejszenie stresu może mieć również pozytywny wpływ na Twoją sprawność fizyczną na siłowni.

Kiedy jesteś zestresowany, twój organizm uwalnia hormon zwany kortyzolem. Może to mieć kataboliczny wpływ na Twoje mięśnie, co oznacza, że może on rozbić Twoją chudą masę [2].

W obszernym przeglądzie 47 indywidualnych badań istniały dobre dowody sugerujące, że medytacja zmniejszała zarówno stres jak i lęk [3]. Powinno to pomóc w obniżeniu poziomu kortyzolu w organizmie oraz pomóc w utrzymaniu i rozwoju chudych mięśni.

Skala zapalenia w dół

Po treningu mięśnie są uszkodzone i zapalne, co przyczynia się do bólu, który odczuwasz następnego dnia. Im szybciej możesz zmniejszyć ten stan zapalny i uszkodzenia, tym szybciej poczujesz się przygotowany do ponownego uderzenia w siłownię.

Możesz być zaskoczony, że istnieje bardzo silny związek pomiędzy twoim stanem umysłu a twoim systemem odpornościowym.

Ostatnie badania z Centrum Zdrowia Minds University of Wisconsin wykazały, że ci, którzy medytowali, mieli znacznie lepszą odpowiedź na stan zapalny niż ci, którzy tego nie robili. Oni również to powiedzieli:

“Doświadczeni medytujący zgłaszali wyższy poziom czynników psychologicznych związanych z dobrym samopoczuciem i odpornością. Wyniki te sugerują, że długoterminowa praktyka medytacji może zmniejszyć reaktywność na stres i może być korzystna terapeutycznie w przewlekłych stanach zapalnych [4]“.

Tak więc, chociaż może nie być w stanie natychmiast zredukować stanu zapalnego, poprzez regularne praktykowanie medytacji, powinieneś być w stanie poprawić swoją reakcję na nią.

Obniżenie ciśnienia krwi

Wszyscy wiemy, że ciśnienie krwi jest nierozerwalnie związane zarówno z twoim samopoczuciem psychicznym jak i fizycznym.

Stres i niepokój mogą mieć bezpośredni wpływ na zwiększenie ciśnienia krwi, podczas gdy wiemy, że ćwiczenia fizyczne i prowadzenie zdrowego trybu życia mogą pomóc w kontrolowaniu go.

Jedno z badań z randomizacją wykazało, że medytacja może pomóc w obniżeniu ciśnienia krwi u młodych ludzi [5], co idzie w parze z celami kondycyjnymi wielu ludzi.

Poprawia sen

Jesteś najbardziej anaboliczny podczas snu, co oznacza, że jest to idealny czas na leczenie i budowanie nowych mięśni.

Badania wykazują, że podczas drzemki osiągasz szczytowy poziom metabolizmu białek mięśniowych, co jest kluczem do szybkiego i skutecznego powrotu do zdrowia po treningu [6].

Medytacja może również pomóc w łatwiejszym zasypianiu oraz w cieszeniu się lepszym, wyższej jakości snem [7].

Lepsze ukierunkowanie

Wiele osób uważa, że medytacja polega na znalezieniu czasu na nic nie robienie, ale bardziej na dyscyplinowaniu i szkoleniu mózgu. Jako taka może pomóc poprawić twoją zdolność do skupienia się na jednej konkretnej rzeczy na raz, oczyszczając umysł i podnosząc świadomość.

Chociaż jest to coś, co bezpośrednio wpływa na mózg, może okazać się pomocne w zachowaniu koncentracji i cięższej pracy na siłowni. Jest to kluczowe, jeśli nie jesteś w nastroju na sesję treningową lub czujesz, że motywacja jest trudna do osiągnięcia.

Dlaczego nie próbować out ten relaksująca praktyka i zaczynać cieszyć się fizyczną zdrowie korzyści medytacja dzisiaj. Nie tylko oferują wielki umysłowego wsparcie, muszą być sprawnie pomagać ciebie dostawać więcej z twój treningów i ulepszać twój odzyskiwanie procesy zbyt.

  • Dodaj swój komentarz